Comentarii oprite

Pentru a deveni taximetrist independent, trebuie sa depui la primaria orasului unde ai domiciliul urmatoarele acte:
cerere tip;
copie de pe autorizatia eliberata pentru executarea unei activitati economice, conform Legii nr. 507/2002;
copie de pe licenta taxi eliberata de agentia Autoritatii Rutiere Romane din judetul de domiciliu sau resedinta;
copie de pe licenta de executie pe vehicul pentru autovehiculul utilizat, detinut in proprietate sau cu contract de leasing, eliberata de agentia ARR;
copie de pe atestatul de pregatire profesionala valabil;
dovada ca taximetristul este deservit de un dispecer taxi, prezentand, dupa obtinerea autorizatiei taxi, copie de pe contractul de deservire incheiat cu un dispecer taxi gasesti un model de astfel de contract)
recomandarea din partea Asociatiei Taximetristilor sau a Camerei Nationale a Taximetristilor – filiala locala;
copie dupa cartea de identitate a autovehiculului;
dovada detinerii asigur?rii pentru riscurile civile la care clientii pot fi supusi in timpul transportului;
factura de achizitionare a aparatului de taxat cu memorie fiscala.
Pentru incheierea unui contract de deservire cu un serviciu taxi, trebuie sa te adresezi firmelor de taxi existente care ofera si astfel de servicii.
Daca vrei sa afli mai multe despre cadrul legal in care iti vei desfasura activitatea, metodologia de atestare profesionala a taximetristilor este descrisa in legea 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare (http://www.dreptonline.ro/legislatie/legea_taximetriei.php).
Costuri orientative si mentiuni
Un aparat de taxat costa de la 800 de lei in sus;
o statie de emisie-receptie: 800 de lei;
Antena de taxi: 100 de lei;
Insemne specifice si caseta simbol taxi: 100-150 de lei;
emiterea autorizatiei de taxi: 80 de lei;
cursul pentru obtinerea atestatului: in jur de 200-250 de lei;
emiterea diverselor autorizatii si a asigurarilor, in functie de localitate si de firmele contractante.
Atentie: nu poti autoriza, in aceeasi perioada, acelasi autovehicul ca autovehicul destinat transportului in regim de taxi, transportului in regim de inchiriere sau ca autovehicul destinat instruirii practice in conducerea auto.

Comments are closed.